Nachtrust Slaapritme Begeleiding bij Personal Training Club PTone

Lifestyle Coach Deborah Dee

SLAAPPROBLEMEN?

Vandaag de dag zou je haast kunnen zeggen “wie niet”… Persoonlijk denk ik dat iedereen wel iemand in zijn nabije omgeving kent (of wellicht bij zichzelf) waarbij de nachtrust niet helemaal optimaal verloopt.

Verstoord zenuwstelsel en hormoonstelsel

Heb jij last van niet kunnen inslapen, doorslapen (vaak wakker worden, lang wakker liggen) of te vroeg ontwaken? Dan kan dit betekenen dat het zenuwstelsel en het hormoonstelsel niet in balans zijn.

Een verstoorde nachtrust zorgt ervoor dat het herstel gedurende de nacht niet goed is en dat je overdag minder energie hebt. Slaapproblemen kunnen je minder stressbestendig maken en voor het ontstaan van overgewicht zorgen. Gelukkig zijn er soms ook doeltreffende oplossingen, als je de oorzaak hebt kunnen achterhalen.

Oorzaken slaapproblemen

Dit zijn de 12 meest voorkomende oorzaken m.b.t. slaapproblemen:

1. Te hoge cortisol voor het slapen
2. Progesteron- en oestrogeentekort (bij overgang)
3. Schildklierhormoontekort
4. Insulineresistentie
5. Tekort aan tryptofaan
6. Tekort aan vitamines en mineralen
7. Daglichttekort + te veel licht voor en tijdens slapen
8. Te veel cafeïne, theïne, theobromine
9. Te veel alcohol
10. Slecht functionerende darm
11. Te weinig bewegen
12. Onregelmatige werktijden en jetlags

Dus: ben jij klaar voor the next step en wil je aan een betere nachtrust werken, oftewel direct/indirect aan je algehele gezondheid? Neem contact met me op!

Maak afspraak met Deborah

Test je gezondheid: vraag de Health Check aan

Meld jezelf en je collega’s aan voor de gratis Health Check! Tijdens deze check voeren we een vetmeting uit en geven we je persoonlijke lifestyle- en voedingstips.

Door dit formulier in te vullen en te verzenden ga je akkoord dat wij jouw gegevens opslaan om met jou contact op te nemen.