aug 07
personal trainer

Personal trainer: helpende hand voor de doelgerichte sporter

Share this post
Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

Even een vooroordeel de wereld uit helpen: mensen die sporten onder begeleiding van een personal trainer, zijn geen luie mensen. Sterker nog, als je kiest voor een personal trainer bij de uitvoering van je sportschema, ben je juist ambitieus bezig. Jij wil voor resultaat gaan en doelgericht te werk gaan. Bovendien is de keuze van een personal trainer een positieve vorm van zelfreflectie, want je geeft toe dat je gewoon even een zetje in de rug nodig hebt. Chapeau, wij houden van werkpaarden! 🙂  

Personal trainer: motivatie, discipline en consequentie

Wij begrijpen dat het als ondernemer lastig is om de motivatie te vinden om te sporten, je aan een trainingsschema te houden of om niet teveel te zondigen qua eten. Als ondernemer heb je gewoon helemaal geen tijd om je hierin te verdiepen. Je wil effectief trainen in een zo kort mogelijk tijdsbestek: hallo personal trainer! Realistische doelen met haalbare trainingsschema’s. Hierdoor blijf je gemotiveerd en merk je snel het verschil. Elke stap is er één. Samen zorgen we ervoor dat je lekkerder in je vel zit.

Veilig en doelgericht sporten

Je personal trainer is je mentor. Hij kent je. Hij weet waar je voor staat, weet hoe je in elkaar steekt en zorgt dat je net dat stapje extra zet. Hij is jouw steun en toeverlaat. En dat moet ook, want personal training is doelgericht, maar dus ook zo nu en dan zwaar. We halen niet voldoende uit je, we halen het maximale uit je. Daarom heb je iemand nodig die je helpt om steeds weer die knop om te zetten. Op den duur zul je merken dat die knop omzetten steeds zelfstandiger gaat en er dus een positieve invloed is op je mindset: je sportgeest. Dit ontwikkelt zich nog sneller als je de stofjes endorfine en adrenaline ervaart ;), of dat ene bevrijdende moment na het sporten.

Je personal trainer is je mentor.

Wat staat er bovenaan jouw lijstje?

Je personal trainer zet een sportschema voor je in elkaar met oefeningen die aansluiten bij de doelen die we samen gesteld hebben. Mogelijke doelen waaraan je kunt werken, zijn:

  • een betere conditie/uithoudingsvermogen;
  • betere weerstand;
  • meer kracht/spiermassa;
  • lekkerder in je vel zitten/meer energie;
  • een betere houding.

Het fijnste aan bovenstaande doelen is misschien nog wel dat je het ook als een totaalpakket kunt zien; voor de opbouw van meer spiermassa bijvoorbeeld is uithoudingsvermogen nodig en een juiste houding tijdens het uitvoeren van de oefening. Na een paar weken zal de lichamelijke ontwikkeling ervoor zorgen dat je je niet alleen fysiek beter voelt, maar ook geestelijk. Bovenstaande doelen zijn dus prima solo te behalen, maar hebben samen een mooie wisselwerking.

En? Zie jij het zitten om een personal trainer aan het roer te zetten, die je een paar keer per week flink tot het uiterste laat gaan? Bekijk dan ons smoelenboek met personal trainers of bel en vraag naar Jurre of Rik.

Share this post
Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin